Tesalaveien 65, 1640 Råde

Norum Bobilgården AS

WEB-design

-  Tlf. 458 33 300

Å selge og/eller kjøpe en bobil er for mange et stort økonomisk spørsmål. Da er det om å gjøre å få mest mulig ut av dealen. Hos Norum Bobilgården, er du garantert akkurat dette. Alle biler som går gjennom dette ”apparatet” blir nøye avklart og utbedret hvis det er nødvendig. De får bilen til å skinne, både utvendig og innvendig. Man kan trygt si at de «flytter den gamle eieren ut» og gjør den klar til å ta imot en ny.

Bilen blir testet hos erfarne mekanikere, og den bli behørig stylet slik at bilen ser flott og akseptabel ut. «- Vi får mer ut av hver bobil!, sier daglig leder Bjørnar D. Olsen, «og det er grunnen til at vi lykkes. »

 

Rendyrker salg av private bobiler

På denne bondegården, hvor dyr er dyr og bobiler er bobiler, selges ingen egne merker. Her selges brukte private bobiler av alle merker, men de er ofte av nyere dato og høy kvalitet. Norum Bobilgården importerer heller ikke bobiler direkte fra utlandet.

«- De vi selger er eid av norske bobilentusiaster», sier den daglige lederen, som selv kommer fra data-bransjen. «Har du en bobil du ønsker å bytte ut eller kvitte deg med, kan det være lønnsomt å kontakte oss», hevder han.  
De selger bobilen din videre for deg. Skulle du ønske å bytte bobil har du muligheten til å finne en ny blant de bilene som står på gården. Her er det både nyere og eldre biler, både store og små. Om du ikke her finner ”drømmebilen” får du gjerne tips om hvor du kan henvende deg for å finne nettopp det du er ute etter. Mange kunder har fått tips om andre forhandlere som kan ha nettopp den bilen. «Våre konkurrenter er også våre gode kollegaer».

 

Bobilens «helsesjekk» er viktig

Når du kjøper en bobil her, er ambisjonen at den skal være i tipp topp stand. Bilen blir nøye gjennomgått av fagfolk som kan bobil, både i bodel og på chassis/motor-siden. Hos Norum Bobilgården blir alle biler sjekket når de blir tatt inn for salg, og selgerne får god anledning til å komme med sine innspill. De får også anledning til å komme med opplysninger om bilens bruk og historikk. Dette «intervjuet» er svært viktig for at man skal kunne holde høy kvalitet i den videre prosessen. «- De fleste bobilfolk er nøye med bilene sine, og til tider må vi bare klype oss i armen når vi ser den ene flotte doningen rulle inn etter den andre», sier eier Thorleif Norum, som selv tidligere har jobbet både i Mysen Caravan og i Stamsaas Fritid.
Men, vi opplever også at service og

Norum Bobilgården:

 - Vi får mer ut av bobilen din!

vedlikehold er slurvet med, og noen bobiler kommer ikke gjennom nåløyet for videresalg. Thorleif Norum forteller at det er viktig at bilen er sikker når vi videreselger den med garanti. Denne risikoen har vi satt en prislapp på, og vi betaler for en Garantiforsikring på mange biler. Dette er trygt både for kjøper og oss, og ikke minst for selger. Mange er ikke klar over at man også som privat selger er bundet av Forbrukerkjøpsloven, og kan risikere å måtte dekke et motorhavari etter at bilen er solgt.

«– Vi setter både gammel og ny eier i fokus», forteller Norum videre og da er det viktig at det vi selger er i så god stand som mulig. Han legger til at både oljefilter og olje må skiftes regelmessig for at bobilens ”helse” skal være god. – Det er nok mange som slurver med dette, kan han fortelle. De fleste bobiler er i dag bygd på Fiat chassis og mange av dem har registerreim. Da er det viktig at den er skiftet etter Fiats anbefaling for bruk i bobiler, d.v.s. hvert 4. år. Vannpumpa bør da også skiftes dersom bilen har gått langt. Oljeskift skal foretas hvert år og hovedservice med ettersyn annethvert. Det betyr at du har en trygg bil å kjøre med, og slipper avkorting i garantier.


Hos Norum Bobilgården har det ingen ting å si om du selv har privatimportert bilen du kommer med. Alle blir tatt seriøst og de tar imot biler fra hele landet. På gården kan du finne biler i de fleste prisklasser, fra 175.000 til nesten 2 millioner, og det er

mange førstegangskjøpere som tar turen for å se på bobilene som blir ”dyrket” på denne flotte bondegården i Råde.

Norum Bobilgården ønsker å være en seriøs forhandler i Norge. De har godt samarbeid med mange merkeforhandlere, som stoler på at Norum Bobilgården driver seriøst. Mange tipser derfor sine kunder om at de kan selge bilen sin her. Vel vitende om at trolig får kundene «tilbake» etter at de har fått solgt bobilen sin på bondegården, og ikke risikerer at denne blir tilbudt en ny «import-bil». Samtidig at de man tipser ikke blir dårlig behandlet. Tillit gjelder mange veier.

 

Garanti og lån

Skal du kjøpe/selge en bobil er garanti viktig. På bobiler fra Norum Bobilgården følger det med en garanti, slik at om uhellet skulle være ute er du i trygge hender. På nyere biler tegnes det Garantiforsikring og da kan du reparere bilen uansett hvor enn i landet du er. Bare ta kontakt med et verksted og få dem til å avklare med garanti-selskapet om og hvordan reparasjonen skal utføres.
Et viktig prinsipp for å få en god prosess ved reklamasjon, er at den som skal betale for utbedring alltid blir kontaktet for avklaring før noe gjøres. Også forhandler som skal betale regningen, kan ha gode innkjøpsavtaler og -samarbeid som de ønsker å benytte og kan derved spare mye penger.

Skal du selge og kjøpe ny bobil så hjelper selgerne deg med å finansiere dette på en fornuftig måte. De hjelper deg med å holde styr på mellomlegg og innløsning av lån.
– Her kan du f.eks. få bilen raskere solgt ved at Norum Bobilgården tar innbytte på dine vegne og selger den videre. Du må bare vente med resten av oppgjøret til neste bil er solgt. Selve bilen og dens garantiansvar tar de 100% ansvar for. Spesielt på dyrere biler gir dette en raskere handel fordi det gir et betydelig større antall potensielle kjøpere. Ofte sitter da selger også igjen med mer for sin bil.
 - Vi har spesialisert oss på å selge private bobiler – er mottoet til denne unike bedriften i Råde.

 

Tekst og foto:

Tore Steinar Pettersen

Thorleif Norum og Bjørnar D. Olsen har full kontroll over bedriften og bilene. Og så langt i år er det meget fornøyde.

En fornøyd daglig leder. Bjørnar D. Olsen har full oversikt over både biler og økonomien.